تاریخچه گروه خودروسازی بهمن:

همان طور که میدانید گروه خودروسازی بهمن، یکی از بزرگترین، قدیمی ترین و نام آشناترین خودروسازی در ایران می باشد. این گروه در زمینه مونتاژ، تولید خودروهای سواری و تجاری و قطعات مصرفی شرکت های مختلف فعالیت می کند. گروه بهمن تاریخچه ایی 66 ساله داشته و از سال 1331 با فعالیت در زمینه حمل و نقل دریایی شروع به کار کرده است. بعد از آن در سال 1338 اقدام به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا، و در سال 1350 با مونتاژ انواع وانت مزدا  cc1000 فعالیت خود را در این حوزه گسترش داد و نام شرکت از سهامی ایران خلیج کو به اتومبیل سازی مزدا تغییر یافت. در سال 1363 وانت مزدا cc1600 که یکی از بهترین محصولات شرکت مزدا بود را به صورت رسمی مونتاژ کرد و در سال 65-66 به مونتاژ وانت مزدا cc1800 پرداخت. در سال 78 نیز با تغییر اساسنامه و تغییر نام این شرکت به گروه بهمن این گروه حوزه فعالیتش را به حوزه های تولیدی، بازرگانی و سرمایه گذاری گسترش داد.

تاریخچه شرکت بهمن

در سال 1382 نیز از خودروهای دو دیفرانسیل پاجرو رونمایی کرد و پس از کسب این موفقیت در سال 1383 پا به عرصه تولید خودروهای تجاری و کامیون های سبک، نیمه سنگین، سنگین و مینی بوس به واسطه تاسیس شرکت بهمن دیزل نهاد و تولید کامیونت های مدل NQR-NKR-NPRرا تحت برند ایسوزو ژاپن به بازار عرضه داشت و موفق به کسب عنوان واحد نمونه صنعتی کشور و عنوان یکی از صد شرکت برتر کشور در سال های 1382، 1386 و 1388 گردید و کسب افتخاراتی نظیر اولین خودروساز سبز از سازمان حفاظت محیط زیست و پیشرو بودن در میان شرکت های برتر از دستاوردهای این مجموعه می باشد. در سال 1385، این گروه محصول جدید خود که اولین سری از خودروهای ون مسافربری بود را تحت عنوان نارون با کاربری جا به جایی مسافر، حمل و نقل و آمبولانس به بازار عرضه داشت.

تاریخچه شرکت خودروسازی بهمن

این شرکت در سال 1386 با تولید مزدا 3 و در سال 1388 با تولید وانت کاپرا در دو مدل تک دیفرانسیل، و دو دیفرانسیل و مینی بوس ایسوزو ژاپن تحت عنوان سحر و در سال 1389 با تولید مزدا 3 جدید روند رو به رشد خود را طی کرد.

گروه بهمن با هدف توسعه و پوشش نیازهای بازار حمل و نقل به واسطه ایجاد شرکت ها و نمایندگی های متعدد نظیر شرکت های ایران دو چرخ، بهمن موتور، سیبا موتور و بهمن دیزل نبض بازار را به دست گرفته و نقش موثری در صنعت خودرو به ویژه خودروهای تجاری داشته است. همان طور که میدانید محصولات این گروه تا به امروز بسیار مورد استقبال مردم و بازار داخلی قرار گرفته است.

تاریخچه گروه خودروسازی بهمنهم اکنون گروه بهمن در سه حوزه خودرو، انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و سرمایه گذاری مالی فعالیت می کند. در حال حاضر گروه بهمن با خودروساز ژاپنی با نام ایسوزو در زمینه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین همکاری دارد علاوه بر آن با خودروساز چینی فاو نیز قرارداد همکاری داشته و با مشارکت این خودروساز جهانی و به واسطه نمایندگی تولید و فروش سیبا موتور اقدام به تولید خودروهای سنگین کامیون کمپرسی فاو، کامیونت 6 تن تایگر، کامیونت 6 تن شیلر، کشنده فاو تک محور و کشنده فاو جفت محور می نماید.

تاریخچه گروه بهمنجهت کسب اطلاع از محصولات سیبا موتور، شرایط خدمات پس از فروش  و فروش اقساطی به وب سایت رسمی فاو سیبا موتور مراجعه فرمایید.

از همراهی شما سپاسگزاریم

گروه بهمن از چه سالی شروع به فعالیت کرده است؟

گروه بهمن فعالیت خود را از سال 1331 با ورود به زمینه حمل و نقل دریایی شروع کرده و از سال 1338 شروع به منتاژ وانت های سه چرخ کرده است. در ابتدا در سال 1350 نام خود را به اتوموبیل سازی مزدا تغییر دادن و سالها با همین نام فعالیت کردند تا در نهایت در سال 1378 به گروه بهمن تغییر نام دادند.

همکاری فاو و گروه بهمن از کجا شروع شد؟

به طور کلی همکاری رسمی گروه بهمن با شرکت ژاپنی ایسوزو از سالهای دور در جریان است و همچنان خودرو های ایسوزو در ایران زیر نظر بهمن موتور منتاژ میشون. اخیرا هم گروه بهمن با شرکت فاو قرارداد داشته و همکاری های گسترده‌ای در زمینه تولید و منتاژ خودرو با هم دارند.