به نقل از مقامات محلی، شرکت خودروسازی تویوتا موتورز ژاپن با هدف تولید انبوه خودروهای برقی اقدام به همکاری با شرکت چینی فاو (FAW)در راستای راه اندازی یک کارخانه تولید خودروهای برقی در این کشور کرده است.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان با هدف مقابله با مرگ‌های ناشی از آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای قصد دارند خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند و وارد بازار کنند.خودروهای برقی تنها از باتری‌های قابل شارژ و موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کنند و هیچ گونه خطری برای سلامتی انسان، سایر جانداران و محیط زیست ندارند.

خودروی برقی تویوتا

برطبق آخرین اخبار شرکت تویوتا موتورز ژاپن قصد دارد مبلغی در حدود 1.22 میلیارد دلار را در این پروژه سرمایه گذاری کند.طبق طراحی و برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط این دو شرکت این کارخانه ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه خودروی برقی را در سال دارد. افزایش اهمیت مساله حفظ محیط زیست و سلامت انسان‌ها سبب شده تا بسیاری از شرکت‌های خودروسازی جهان در فکر تولید این خودروهای پاک به رقابت با یکدیگر پرداخته و هرکدام از طرح‌ها و برنامه‌های خود در جهت تولید این خودروها پرده برداری کنند.با مرور زمان بسیاری از شرکت‌های خودروسازی جهان تغییر رویکرد داده و به سمت طراحی و  تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی قدم بر خواهند داشت تا مشتریان به دلیل مزیت این گونه خودروها بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

خودروی برقی تویوتا

همکاری فاو و چین در چه سطح و سالی شروع شد؟

تویوتا و فاو برای راه اندازی خط تولید صنعتی خودرو های هیبریدی که در جهت کمک به محیط زیست تولید شده اند همگاری میکنند. برای اطلاعات بیششتر به وبسایت ما مراجعه کنید.