علی رغم تمام تنش‌ها و اتفاقات ناگوار در سال 2020 یکی از خبرهای خوب در بازار خودروهای وارداتی، تولید محصول جدید گروه خودروسازی فاو با نام بستیون bestune است  که به زودی شاهد حضور این خودروهای نوظهور در بازار ایران هستیم که علاوه بر شباهت اسمی با محصول قبلی این گروه، خودروی بسترن به لحاظ مشخصات فنی و ظاهری نیز شباهت‌هایی به آن داشته اما طبیعتا با آپشن‌های بیشتر و رفع نقاط ضعف محصول قبلی همراه است.

بستیون t77

گروه خودروسازی فاو محصول جدید خود بستیون را در سه رده هاچ بک، کراس اوور کوچک و کراس اوور متوسط که با طراحی میانه هم برخی ویژگی‌های خودروهای هاچ بک و هم برخی ویژگی‌های خودروهای شاسی بلند را دارا باشد، تولید می‌کند. طبقه‌بندی محصول جدید فاو به این صورت است که کراس اوور تمام الکتریکی با کد C105 شناخته می‌شود، هاچ بک این کمپانی کد D357 و به شاسی بلند آن کد  D365 اختصاص داده شده است.

کراس اوور این محصول با اندازه‌ها و آپشن‌های متفاوت در مدل‌های T77,T99,T33,T55 تولید و عرضه می‌شود. که کوچک‌ترین آن بستیون T33 و بزرگ‌ترین آن بستیون T99 می‌باشد نوع دیگری ازاین محصول این کراس اوور X40 بوده که تغییرات و آپشن‌های جدیدی برای آن در نظر گرفته شده برای مثال تغییراتی که در سیستم سوخت رسانی و نوع گیربکس یا جعبه دنده آن اعمال شده تاثیر بسیاری در مصرف سوخت می‌گذارد.

همان طور که میدانید خودروی بستیون در واقع محصول جدیدتر خودروی بسترن گروه خودروسازی فاو می‌باشد از همین رو یکی از خودروهای سواری یا همان سدان بسترن که در بازار ایران نیز شناخته شده است بسترن B70 است که در حال حاضر گروه فاو نسل جدیدی از این خودرو با نام بستیون B70 را تولید کرده است.

سدان بستیون

جالب است بدانید که نسل جدید خودروهای تازه متولد شده فاو، لوگوی اختصاصی خود که به شکل یک پنجره نیمه باز است، دارد. در خودروهای جدید بستیون شاهد طراحی منحصر به فرد و متفاوتی در نمای ظاهری خودرو هستیم، نوع خطوط، طراحی چراغ‌ها و جلو بدنه و شاسی خودرو یک ظاهر خشن و قدرتمند را به مخاطب القا می‌کند علاوه بر این در نوع سدان این خودروها، شباهت چراغ خودرو به حرف Y تصویر خودروهای کادیلاک را تداعی می‌کند. اما نقطه ضعف این خودروها این است که با وجود ابعاد یکسان با خودروهای هم رده خود یعنی کراس اوورهای متوسط که 7 نفره هستند این کراس اوور 5 نفره است.

با توجه به خروج آمریکا از برجام و لغو ورود خودروهای چینی به بازار ایران، بازار خودروهای بسترن نیز با رکود مواجه شد اما با توجه به تغییرات و پیمان‌های اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر ورود بستیون T99 به بازار وجود دارد اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این خودروها چه زمانی وارد بازار ایران می‌شوند. پیش بینی می‌شود قیمت بستیون T99 تا زمان ورود به بازار ایران چیزی در حدود 1 میلیارد تومان باشد.

فاو بسترن t77