در میان ماشین آلات سنگین موجود در بازار ایران، کامیونت ها از ماشین آلات پرکاربرد محسوب می شوند. کامیونت فورس محصول جدید گروه بهمن دیزل، به تازگی به بازار ارائه شده و مورد استقبال قرار گرفته است. بر این اساس، در این مقاله قصد داریم به مقایسه دو نوع از این کامیونت ها از نظر امکانات و تجهیزات به کار رفته در آنها بپردازیم.

faw-6-ton-tiger

معرفی گروه صنعتی فاو

یکی از شرکت های خودروسازی در ایران، شرکت سیبا موتور است. این شرکت در زمینه تولید و عرضه انواع کامیون و کامیونت و کمپرسی و کشنده فعالیت دارد و در سال های اخیر، به عنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان ماشین آلات سنگین در ایران، با بزرگترین خودروسازی کشور چین همکاری می کند و محصولات فاو را به بازار ایران عرضه می کند. کامیونت 6 تن فاو از محصولات ارائه شده توسط این شرکت می باشد.
این کامیونت به عنوان یکی از کامیون های سبک با نام تجاری tiger v، شناخته می شود و از زمان عرضه تاکنون به دلیل امکانات فراوان و قیمت مقرون به صرفه اش توانسته است، سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.

force-6-ton

معرفی گروه صنعتی بهمن دیزل

گروه بهمن دیزل، یکی از تولید کنندگان ماشین آلات سنگین در ایران، همواره با عرضه به روز ترین محصولات، بخشی از بازار را به خود اختصاص داده است. این گروه صنعتی در جدیدترین محصول خود، یعنی کامیونت فورس 6 تن و کامیونت فورس 8.5 تن رونمایی کرد. این کامیونت ها دارای دو مدل تخت خواب دار و بدون تخت خواب می‌باشند.

مقایسه موتور کامیونت فورس و کامیونت فاو

در کامیونت فورس مشابه کامیونت فاو از موتور ساخته شده توسط CUMMINS، دارای 4 سیلندر خطی مجهز به 16 سوپاپ و توربوشارژ استفاده شده است، با این تفاوت که سیستم سوخت رسانی آنها کاملا متفاوت است. کامیونت فورس از سیستم اینترکولر انژکتور با کانال مشترک و کامیونت فاو از سیستم سوخت کامان ریل استفاده می کند.
قدرت موتور کامیونت فورس 155 اسب بخاری با حجم 3760 می تواند به 491 نیوتن متر در 1200 دور در دقیقه برسد، در مقایسه با کامیونت فاو که در حدود 140 اسب بخار قدرت دارد؛ نیروی محرکه بالاتری دارد.

مقایسه سیستم تعلیق کامیونت فورس و کامیونت فاو

سیستم تعلیق یکی از مهمترین اجزای خودرو است که وظیفه حفظ تعادل اتاق خودرو را برعهده دارد. در کامیونت فورس از به روزترین سیستم تعلیق، با دو بخش سیستم جلو و سیستم عقب استفاده شده است و در بخش جلو، فنر تخت پارابولیک و در بخش عقب، فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدروتلسکوپی قرار دارد. در کامیونت فاو فقط یک سیستم فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدروتلسکوپی دو طرفه وجود دارد.

مقایسه سیستم ترمز کامیونت فورس و کامیونت فاو

سیستم ترمز مورد استفاده در کامیونت فاو تنها یک سیستم ABS دو محوره مستقل تمام بادی است، درحالی که در کامیونت فورس یک سیستم ABS مجهز به سیستم EBD وجود دارد که وظیفه هماهنگ کردن نیروی ترمز را برعهده دارد. سیستم EBD نرم افزاری در ABS است که هر چرخ را در هنگام ترمز کردن کنترل می‌کند. این امر از انحراف و تغییر جهت خودرو در جاده های بارانی، لغزنده و خاکی جلوگیری شود و سفر امن‌تری را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

نتیجه گیری

در بین کامیونت هایی که تاکنون توانسته اند بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دهد، کامیونت فاو یکی از محصولاتی بوده که به دلیل امکانات فراوان و قیمت رقابتی، همواره طرفداران خود را داشته است. با توجه به اینکه همواره استفاده از محصولات جدید در حوزه باربری می تواند خطرات جاده ای را کاهش دهد، به رانندگان فعال در این زمینه توصیه می شود از جدیدترین محصولات استفاده کنند.

انواع کامیونت فاو در سایت ما موجود میباشد. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

موتور کامیونت فاو چقدر قدرتمند است؟

شرکت فاو در کامیونت های خود از موتور قدرتمند 6 سیلندی با توان 140 اسب بخاری که مجهز به توربوشارژر هستند استفاده کرده که تمام نگرانی خریداران را درباره قدرت کامیونت های خود برطرف کرده.

آیا موتور کامیونت فورس به اندازه کافی قدرتمند است؟

کامیونت فورس از موتور 4 سیلندری مجهز به توربوشارژر بهره میبرد که توان این موتور 155 اسب بخار میباشد.

مزایای سیبا موتور چیست؟

سیبا موتور، در رده قدیمی ترین شرکت های ایرانی در راستای تولید و مونتاژ ماشین سنگین و ماشین های تجاری است که همواره در تلاش بوده تا رضایت مشتری های خود را کسب کند و شرایط مناسب خرید را برای خریداران محترم خود فراهم سازد.