شرکت خودروسازی فاو که از سال 1953 به عنوان اولین شرکت خودروسازی چینی شروع به فعالیت کرده است و تا به امروز با تولید انواع ماشین‌آلات سنگین مانند انواع کامیونت ها، کشنده ها و کمپرسی ها کسب و کار خود را گسترش داده است.

با ما همراه باشید تا مزایا و معایب کامیونت فاو را بررسی کنیم.

انواع مدل های کامیونت فاو

کامیونت های فاو در دو مدل 8 تن و 6 تن معرفی و به بازار ایران وارد شدند که مدل 6 تن به نام تجاری تاگر نیز شناخته میشود. شرکت سیبا موتور با ارائه خدمات پس از فروش عالی در کشور ایران توانسته درصد رضایت بالایی را نسبت به رقبای خود  کسب کند.

انواع مدل های فاو شامل:

تفاوت میان فاو 8 تن و6 تن

همانطور که از اسمشان پیداست، تحمل وزن فاو 8 تن بالاتر از مدل کایمونت فاو تایگر میباشد و این تحمل وزن بیشتر، سبب اختلافاتی نظیر طول شاسی، عرض و محور های کامیونت شده است. همچنین کامیونت فاو 6 تن بیشتر برای موارد درون شهری، و کامیونت 8 تن نیز برای موارد برون شهری مناسب هستند.

مزایای کامیونت فاو

بسیاری از صاحبین کسب و کار با فرسوده شدن کامیون های آلمانی و اتمام طول عمر مفید این ماشین ها و همچنین نبود نمایندگی و دسترسی سخت به قطعات این دسته از خودروها برای تعمیرات، روی به استفاده از خودرو های شرکت فاو آورده‌اند. از دیگر مزایای کامیونت فاو میتوان به شرایط پرداخت و قیمت بسیار مناسب این کامیون‌ها اشاره کرد. شما میتوانید برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی با ما در ارتباط باشید.

قدرت فنی کامیونت فاو

این مدل از کامیونت ها رضایت بالا مشتریان را همراه خود دارند، چرا که مشخصات فنی ماشین های این شرکت مورد تایید متخصصان و کارشناسان با تجربه در این زمینه است، به همین دلیل شکی در قدرت فنی کمیونت فاو نیست. ما در ادامه  به بررسی کامل کامیونت های فاو میپردازیم با ما همراه باشید.

مشخصات کامیونت 8 تن:

این دستگاه، ابعادی به طول شاسی 7735 و عرض 850 همچنین ضخامت 6 دارد. دیگر مشخصات این کامیونت شامل:

  • قدرت موتور: 140 اسب بخار
  • گشتاور 1200 نیوتن متر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • گیربکس ZF
  • شیشه برقی
  • سیتم سوخت رسانی دیزلی
  • نمایشگر دیجیتال اطلاعات خودرو
  • تهویه مطبوع

موتور کامیونت فاو 8 تن مجهز به اینتر کولر و توربو شارژر و هچنین سیستم ترمز ضد قفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی جهت تعادل در سطوح لغزنده نیز میباشد.

مشخصات کامیونت 6 تن

این دستگاه از موتور 6 سیلندر خطی 16 سوپاپ مجهز به توربو شارژر بهره میبرد. حجم موتور کامیونت 6 تن فاو تایگر 3760 سی سی میباشد. از جدید ترین استاندارد های روز دنیا برای کنترل کیفی این کامیون استفاده شده است.

همچنین این کامیون دارای:

  • گیربکس آلمانی ZF
  • عایق صوتی و حرارتی
  • کپسول آتش نشانی
  • سیستم تعلیق بادی صندلی ها
  • آینه  بغل برقی
  • نمایشگر دیجیتال
  • سیستم ترمز هیدرولیکی
  • سیستم سوخت‌رسانی کامان ربل با پمپ انژکتوری بوش

معایب کامیونت های فاو

در رابطه با مزایای کامیونت فاو به همه چیز اشاره کردیم اما این دستگاه ها معایبی نیز هم دارند که قبل از خرید حتما باید به آن توجه کنید. از معایب این کامیونت ها میتوان به تصور غلط مردم اشاره کرد زیرا که که اکثرا به دلیل چینی بودن این دستگاه ها، دید خوبی نسبت به این ماشین ها ندارند و تصور میکنند که از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند.

از دیگر معایب کامیونت های فاو میتوان به بازار دست دوم ضعیف این ماشین ها اشاره کرد که این مورد هم مربوط به دید بد مردم نسبت به این ماشین ها میباشد.

مشکلات فنی کامیونت فاو

یکی از مشکلات فنی کامیون‌های فاو مشکلات مربوط به سیلندر و سرسیلندر های این ماشین ها است. طبق گزارشاتی که در سال‌های گذشته نوشته می‌شد شرکت خودروسازی فاو متوجه شد که درصدی از کامیون هایش مشکلات فنی سرسیلندر دارند که سریعا اقدام به رفع عیبب کامیون ها و جایگزینی تمامی قطعات خراب کرد.

نتیجه گیری

شایان ذکر است که در عمل این ماشین ها با توجه به استاندارد ها و امکانات خوبی که دارند رضایت مشتریان خود را به همراه دارند. ما در این مقاله سعی داشتیم دید کامل و درستی نسبت به مزایا و معایب کامیونت فاو به شما بدهیم امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد؛ ممنون که با ما همراه بودید.

کارشناسان ما در سیبا موتور آماده پاسخ گویی به شما عزیزان میباشند برای اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید.

چرا از سیبا موتور خرید کنیم؟

با توجه به خدمات پس از فروش عالی و شرایط بسیار مناسب فروش اقساطی محصولات فاو، سیبا موتور گزینه بسیار مناسب برای خرید مطمئن میباشد. برای مشاوره تلفنی از طریق شماره های درج شده در وبسایت با ما در ارتباط باشید.

آیا کامیونت فاو قابل اعتماد است؟

کامیونت فاو دارای استاندارد های روز دنیا میباشد و در این ماشین از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا نیز استفاده شده است.
در کنار تمامی این امکانات در مقایسه با سایر رقبای خود، این کامیونت قیمت بسیار مناسبی دارد. شرکت فاو در تمامی کامیونت های خود از گیربکس با کیفیت آلمانی استفاده میکند همچنین برای تمیز نگه داشتن محیط زیست از استاندارد های مهم آلایندگی نیز عبور کرده است. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.