نمی‌دانم تا چه اندازه در مورد مشخصات فنی و ویژگی‌های کشنده فاو و امپاور آشنایی دارید. آیا اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد و ویژگی‌های ظاهری کشنده فاو و امپاور دارید یا نه؟ اما این موضوع را به خوبی می‌دانم که افرادی که تمایل به خرید خودروهای سنگین دارند اطلاعات زیادی در مورد ماشین آلات سنگین ندارند. مقایسه کشنده فاو و امپاور اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد، قدرت و ویژگی‌های این دو کشنده در اختیار شما قرار می‌دهد و این امر تصمیم گیری را برای شما در خصوص اینکه کدام کشنده برای فعالیت شما مناسب است، ساده‌تر می‌کند. لذا در صورتی که قصد خرید یکی از کشنده های فاو و امپاور را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما در این مقاله همراه باشید.

کشنده‌های چینی، یکه تازهای بی رقیب جاده‌های ایران

همانگونه که مطلع هستیم چند سالی است با تحریم کشنده‌های مطرح اروپایی مانند اسکانیا، بنز و… مواجه هستیم و این باعث شده افرادی که در حوزه حمل و نقل مشغول به فعالیت هستند به ناچار از خودروهای دیگری استفاده کنند. در این شرایط خودروهای چینی، تنها خودروهای جایگزین خودروهای اروپایی هستند و با عملکرد و قدرت مشابهی که دارند توانسته نبض بازار خودروسازی کشور را به خوبی در دست بگیرند.

کشنده فاو و کشنده امپاور دو نمونه از کشنده‌های چینی هستند که این روزها به دلیل عملکرد و کیفیت فوق العاده و قیمت به صرفه ای که دارد در نبود خودروهای اروپایی مورد محبوبیت فراوانی قرار گرفته اند. در ادامه قصد داریم به معرفی کشنده امپاور و فاو به صورت کاملا تخصصی بپردازیم.

کشنده فاو و هر آنچه لازم است در مورد این کشنده بدانید

کشنده فاو تک محور یکی از پرفروش‌ترین کشنده‌های موجود در بازار خودروسازی است که شرکت سیبا موتور به عنوان نمایندگی رسمی شرکت فاو مسئولیت طراحی و تولید این کشنده را بر عهده دارد و با موتور بسیار قوی و تجهیزات ویژه ای که دارد برای جابه جایی بارهایی با وزن بالا و ترانزیت بین کشورها بهترین گزینه می‌باشد. کامیون کشنده فاو تک محور با بهره گیری از موتور 6 سیلندری 420 اسب بخاری دارای وزن 7900 کیلوگرم بوده و بین دیگر رقبای خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

کابین کشنده فاو از نوع فلزی سقف بلند و تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ و دارای عایق صوتی و حرارتی است که از زنگ زدگی و خوردگی کابین کشنده فاو جلوگیری می‌کند. همچنین کشنده فاو به دو عدد تختخواب، آفتابگیر و جک بالابر هیدرولیکی و برقی تجهیز شده است که مجموع این امکانات باعث شده راحتی و آسایش کامل برای راننده و سرنشینان فراهم شود.

معرفی کشنده امپاور

کشنده امپاور در واقع همان فوتون آئومان H5 است که طراحی و تولید آن توسط گروه بهمن دیزل یکی از معروف‌ترین شرکت‌های خودروسازی انجام گرفته است که به رغم داشتن ظاهری زیبا و عملکرد بسیار عالی توانسته در بین کامیون داران به جایگاه ویژه ای دست پیدا نماید.

پیشرانه و تجهیزات فنی کشنده امپاور

موتور کشنده امپاور به پیشرانه 6 سیلندر خطی با فناوری پاشش سوخت تجهیز شده است که با قدرت موتور 490 اسب بخار و گشتاوری 2300 نیوتن متر قادر به فعالیت می‌باشد. ریتاردر به کار رفته در این کشنده از نوع ZF آلمان است که دارای پنج حالت مختلف است. ریتاردر قطعه ای است که برای ترمزگیری خودروهایی با وزن بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه که در کشنده امپاور هم به کار رفته است در کاهش سرعت نقیش بسیار مهمی ایفا می‌کند اما برای توقف کامل طراحی نشده است.

طراحی کابین کشنده امپاور

تمامی قطعاتی که برای ساخت کابین کشنده امپاور به کار رفته است از جنس پلاستیک سخت هستند که به خاطر کیفیت بالایی که دارند طول عمر این خودرو را به میزان قابل توجهی بالا برده است.صندلی‌هایی که برای ساخت کابین کشنده امپاور به کار رفته است به منظور رانندگی در مسیرهای طولانی طراحی شده است و به نحوی ساخته شده است که راننده حتی در هنگام رانندگی به مدت طولانی احساس خستگی نخواهد کرد.

مقایسه مشخصات فنی کشنده فاو و کشنده امپاور

مشخصات فنی کشنده فاو کشنده امپاور
وزن حداکثر وزن بار ناخالص خودرو:18000 وزن ناخالص:7.3 تن(هفت هزار و سیصد کیلوگرم)
موتور نوع:شش سیلندر خطی-24 سوپاپ، توربوشارژر 6 سیلندر خطی با فناوری پاشش سوخت تزریق مستقیم مجهز به توربوشارژر و اینترکولر
قدرت موتور:420 اسب بخار قدرت موتور:490 اسب بخار
حداکثر گشتاوری:1900 نیوتن متر حداکثر گشتاوری:2300 نیوتن متر
سیستم سوخت رسانی: کامان ریل با پمپ انژکتوری بوش انژکتور-کانال مشترک(بوش آلمان)
حجم:11040 سی سی حجم:800/11 سی سی(12 لیتری)
دنده تعداد دنده سیستم:16 جلو+2 عقب مدل جعبه دنده 12+2 سرعته به همراه 2 حالت کنترل لغزش-امکان تعویض دنده دستی برند:ZF آلمان سری:12T*242ITD نوع جعبه دنده: اتوماتیک
کلاچ تک صفحه ای خشک، فنر دیافراگمی با قطر 430 میلیمتر تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی قطر خارجی 430 میلیمتر
سیستم ترمز نوع: دو مدار مستقا تمام پنوماتیکی مجهز به ABS+QSR با برند WABCO و ترمز دستی تریلر ترمز اگزوز(خفه کن اگزوز) ترمز موتور(روی سوپاپ ها) نوع سیستم ترمز: ضد قفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی(ABS,ASR,EBS)،سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS) ترمز کمکی: ترمز موتور، ریتاردر گیربکس 5 حالته با برند ZF ترمز دستی: مکانیزم پنوماتیکی- با عملکرد روی محور عقب(خودرو و تریلر)
سیستم تعلیق تعلیق جلو: فنر پارابولیک با موجگیر و کمک فنر تعلیق عقب: فنر تخت فولادی با بازوی شکل V شکل(سیستتم فنر بادی بصورت آپشن) تعلیق جلو: فنر تخت چند لایه پارابولیک، مجهز به کمک فنر و استابلایزر سیستم تعلیق عقب: بادی مجهز به 4 کیسه هوا با قابلیت تنظیم ارتفاع از راه دور و حافظه ذخیره، مجهز به کمک فنر و استابلایزر
تجهیزات ویژه توربو شارژر holset کلاچ تحت لیسانس آلمان تهویه مطبوع(کولر و بخاری) اتوماتیک شیشه های برقی، آینه های برقی و قفل مرکزی صندلی راننده تمام بادی با قابلیت تنظیم در جهات مختلف یخچال همراه گیربکس zf آلمان دو تختخواب کابین شناور چهار نقطه ای با تعلیق بادی دکوراسیون داخلی لوکس جک بالابر آفتابگیر داخلی و خارجی کابین صندلی راننده پنوماتیکی با قابلیت تنظیم در 6 جهت و دارای گرمکن مولتی مدیلTFT لمسی(رادیو، رهیاب، بلوتوث،SD،USB) غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیل و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک بخاری درجا آینه های جانبی قابل تنظیم مجهز به گرمکن و….

نتیجه گیری

کشنده فاو بخریم یا امپاور؟

این سوالی است که اکثر افرادی که با کشنده امپاور و فاو آشنا هستند می‌پرسند.حقیقت این است که هر دو کشنده از کیفیت و عملکرد خوبی برخوردارند و نمی‌توان گفت یکی از این کشنده ها بر آنها برتریت دارد. اما در صورتی که می‌خواهید کشنده ای پرقدرت و با قیمت مناسب داشته باشید به شما کشنده فاو را که از این ویژگی‌ها بهره مند است را توصیه می‌کنیم.

امیدوارم از خواندن مقایسه کشنده فاو با امپاور لذت کافی را برده باشید و بتوانید خودروی مورد نظر خود را به درستی انتخاب نمایید.