با توجه به شرایط حاکم بر کشور و تحریم خودروهای اروپایی بسیاری از افرادی که در زمینه حمل و نقل فعالیت دارند به دنبال خودروهایی هستند که علاوه بر اینکه کیفیت بالایی داشته باشند از قیمت مناسبی هم برخوردار باشند. امروزه در بازار خودروهای سنگین از برندها و مدلهای جدید خودروهای سنگین استفاده می‌کنند.

کامیونت الوند 6 تن (فوتون) و فاو 6 تن دو نمونه از خودروهای سنگینی هستند که به دلیل کیفیت و عملکرد فوق العاده ای که دارند در زمره‌ی با کیفیت‌ترین خودروهای سنگین قرار گرفته اند و بازاری بسیار رقابتی ایجاد نموده اند.از آنجایی که کامیونت الوند 6 تن و فاو 6 تن دو نوع از پرطرفدارترین کامیونت‌های موجود در بازار خودروسازی به شمار می‌رود در این مقاله قصد داریم به مقایسه این دو کامیونت بپردازیم. در صورتی که قصد خرید کامیونت الوند 6 تن (فوتون) یا فاو 6 تن را دارید پیشنهاد می‌کنیم با ما در این مقاله همراه باشید.

کامیونت فاو در ایران

شرکت فاو یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌هایی است که در زمینه تولید انواع کامیون، کامیونت، کشنده و کمپرسی فعالیت گسترده ای در کشور چین دارد و به عنوان تولید کننده کامیونت‌های فاو 6 تن و 8 تن محسوب می‌شود.شرکت سیبا موتور نماینده انحصاری شرکت خودروسازی فاو است که مسئولیت تولید کامیونت‌های فاو با تناژ باری 6 تن و 8 تن را بر عهده دارد.
شرکت سیبا موتور با تولید کامیونت‌های با کیفیت فاو و همچنین ارائه خدمات پس از فروش توانسته در بازار خودروهای سنگین به جایگاه ویژه ای دست پیدا کند.

معرفی کامیونت فاو 6 تن

کامیونت فاو 6 تن یکی از بهترین کامیونت‌های موجود در بازار خودروهای سنگین است که برخورداری از موتور 6 سیلندر خطی، 16 سوپاپ توربوشارژر، قدرت موتور 140 اسب بخار، گشتاوری 440 و قیمت پایین در کنار عملکرد خوبی که دارد طرفداران بی شماری را به خود اختصاص داده است.

کامیونت الوند(فوتون) در ایران

شرکت سایپا دیزل در ایران تولید کننده کامیونت الوند 6 تن و الوند 8 تن است که به نسبت کیفیت و خدمات پس از فروش خوبی که ارائه می‌دهد توانسته رضایتمندی مشتریان بسیاری را جلب نماید.

معرفی کامیونت 6 تن الوند (فوتون)

کامیونت 6 تن الوند (فوتون) به دلیل قیمت مناسب در کنار استحکام بی نظیر، وزن ناخالص 6000 کیلوگرم، قدرت موتور 145 اسب بخار و گشتاوری 450 نیوتن متر به یکی از پرکاربردترین کامیونت‌های حاضر در بازار ماشین آلات سنگین به شمار می‌رود که در ادامه در مورد مقایسه کامیونت 6 تن الوند (فوتون) و فاو 6 تن اطلاعاتی کامل در اختیار شما قرار می‌دهیم.


مقایسه مشخصات فنی کامیونت الوند 6 تن(فوتون) و کامیونت فاو 6 تن

مشخصات فنی کامیونت الوند 6 تن کامیونت فاو 6 تن
ابعاد(میلیمتر) طول:6725 طول:6725
عرض:2050 عرض:2080
ارتفاع:2350 ارتفاع:2400
اوزان(کیلوگرم) وزن مجموع ناخالص(G.V.W):6000 وزن مجموع ناخالص:6000
وزن کل شاسی(بدون اتاق بار):2700 وزن خالص خودرو:2950
ظرفیت مجاز محور جلو(حداکثر):2500 حداکثر ظرفیت محور جلو:2500
ظرفیت مجاز محور عقب(حداکثر):4500 حداکثر ظرفیت محور عقب:3500
موتور مدل موتور:CUMMINS ISF 3.8 S سازنده:CUMMINS ISF3.8S5141
قدرت موتور:145 اسب بخار در 2600 دور در دقیقه قدرت:(اسب بخار/دور در دقیقه):140/2600
حداکثر گشتاوری:450 نیوتن متر در 1200-2200 گشتاوری:نیوتن متر/دور در دقیقه):440/1200-2200
استاندارد آلایندگی EURO IV(SCR-AD BLUE) استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV
گیربکس مدل ZF6S500 تعداد دنده ها:6 دنده جلو و 1 دنده عقب سیستم تعویض دنده کابلی نوع-مدل: دستی-6 دنده ZF6S500
کلاچ نوع سیستم تک صفحه ای با عمل کننده هیدرولیکی (VALEO) قطر صفحه کلاچ:330 میلیمتر نوع: تک صفحه ای، خشک، فنر دیافراگمی با قطر 350 میلیمتر عملکرد:بادی- روغنی
سیستم تعلیق جلو-عقب:فنر تخت چند لایه ای با کمک فنر تلسکوپی جلو-عقب:فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدروتلسکوپی دو طرفه
سیستم ترمز دارای دو مدار مجزای پنوماتیک محور جلو و عقب، مجهز به سیستم ضد قفل ترمز ABS، ترمز موتور(خفه کن اگزوز) سیستم ترمز جلو و عقب:فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدروتلسکوپی دو طرفه
کابین تک کابین-بدون خواب-تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ-صندلی راننده با قابلیت تنظیم چهار جهت-سیستم تهویه مطبوع(کولر-بخاری)-قابلیت برگردان اتاق با 70 درجه با قفل مکانیکی کابین فلزی سقف نرمال و تمام جوشکاری شده،پوشش مخصوص ضد زنگ (ED)، دارای عایق صوتی و حرارتی، کپسول آتش نشانی
امکانات الوند 6 تن(فوتون) و فاو 6 تن برف پاکن دو سرعته کولر بکسل بند کیف ابزار جلیقه شبرنگ کپسول آتش خاموش کن لاستیک زاپاس چراغ چشمک زن رادیو پخش CD جک هیدرولیکی زاپاس بند صندلی دو نفره شاگرد قلاب یدک کش چراغ مه شکن جلو و عقب شیشه بالابر برقی جعبه ابزار کنار شاسی گازدستی فیلتر ذرات دوده DPF سیستم تهویه مالتی مدیا6.2 اینچی لمسی مجهز به رادیو، رهیاب، بلوتوث،USB نمایشگر دیجیتال اطلاعات خودرو شیشه بالابر برقی کروز کنترل چراغ رانندگی روز جنس پوشش صندلی: پارچه رنگ پوشش صندلی : طوسی-مشکی


فروش اقساطی الوند 6 تن و فاو 6 تن سال 1401

به دنبال استقبال گسترده ای که مشتریان از کامیونت الوند 6 تن یا همان فوتون و فاو 6 تن داشته اند و با توجه به این نکته که هر دو این کامیونت از مرغوبیت خوبی برخوردار هستند، در سال 1401 این دو خودرو به صورت اقساطی و با شرایط ویژه به فروش می‌رسند.با این شرایط فروش ویژه علاقمندان به کامیونت فاو و الوند 6 تن می‌توانند با هر بودجه ای که دارند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.

جهت اطلاع بیشتر در خصوص کامیونت فاو 1401 می‌توانید از طریق راههای ارتباطی ذکر شده در سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.