با توجه به تورم موجود در کشور بسیاری از افرادی که در زمینه حمل و نقل فعالیت دارند و از خودروهای سنگین برای انجام فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند به دنبال خودروهایی هستند که علاوه بر داشتن کیفیت و عملکرد بالا، قیمت مقرون به صرفه ای هم داشته باشد.در حال حاضر خودروهای سنگین بسیاری در بازار خودروسازی موجود هستند و کامیونت ایسوزو 6 تن و فاو 6 تن دو نمونه از کامیونت‌های شناخته شده ای هستند که علاوه بر قدرت و کیفیت منحصر به فردی دارند از قیمت مناسبی برخوردار هستند به نحوی که اکثریت افراد می‌توانند این خودروها را برای انجام فعالیت‌هایی مانند حمل و نقل بارهای سنگین انتخاب و خریداری نمایند.

اما به راستی برای مقایسه این دو کامیونت به چه نوع اطلاعاتی نیاز داریم و مقایسه کامیونت ایسوزو 6 تن و فاو 6 تن چه مزایایی به دنبال دارد؟ در این مقاله قصد داریم دو کامیونت فاو 6 تن و ایسوزو 6 تن را از نظر مشخصات فنی، قیمت، عملکرد و کارایی مورد ارزیابی قرار دهید. لذا در صورتی که قصد خرید یکی از این کامیونت‌ها را دارید پیشنهاد می‌کنیم با ما مطلب مقایسه کامیونت فاو 6 تن و ایسوزو 6 تن همراه باشید.

معرفی شرکت ایسوزو

شرکت ایسوزو یکی از خودروسازی‌های برتر دنیا و یک شرکت ژاپنی است که با تولید انواع وسایل نقلیه تجاری، ماشین آلات سبک و سنگین با کیفیت عالی جایگاه ویژه ای در صنعت خودروسازی به دست آورده است. این خودروسازی ژاپنی با تولید و طراحی محصولاتی متنوع و عملکرد بالا توانسته رضایت و توجه بسیاری از افراد از نقاط مختلف جهان را به‌دست آورد. قابل ذکر است که محصولات شرکت ایسوزو به بیش از 30 کشور از جمله آمریکا صادر می‌شود.

شرکت ایسوزو در ایران

شرکت بهمن لیزینگ تنها نماینده رسمی محصولات ایسوزو در ایران است که مسئولیت وارد کردن و مونتاژ محصولات ایسوزو را بر عهده دارد که در سال 1382 فعالیت خود را با هدف کامیون‌های سبک و سنگین و به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل آغاز نمود.جالب است بدانید کامیونت‌های ایسوزو تنها خودروی تجاری هستند که به آمریکا صادر می‌شوند و به همین دلیل جزء یکی از پرطرفدارترین کامیونت‌های جهان شناخته شده اند. از مزایای کامیونت ایسوزو می‌توان به استقامت و دوام بالا، وزن سبک و ظرفیت بالای کامیونت‌ها برای حمل بارهایی تناژ بالا اشاره کرد.

موتور کمنز اصلی و گیربکس زد اف با جزئیات طراحی ژاپنی‌ها و قابل دسترسی بودن لوازم بدنه باعث شده کامیونت‌های ایسووز طرفداران بی شماری را به خود اختصاص دهد.

شرکت خودروسازی فاو

فاو یکی از معتبرترین شرکت‌های خودروسازی چینی است که تاکنون با تولید محصولاتی که هم از نظر کیفی و هم از نظر قیمت در سطح مطلوبی قرار دارند، مورد محبوبیت بسیاری از کامیون داران قرار گرفته است و در سال 1953 این کمپانی به یکی از موفق‌ترین شرکت در صنعت ماشین سازی معرفی شد. شرکت فاو با بهره مندی از به روزترین فناوری نوین جهان، محصولات خود را در بی‌نظیرترین کیفیت تولید و عرضه می‌کند.رعایت ایمنی در تولید محصولات فاو یکی از معیارهای اصلی این کمپانی می‌باشد.

شرکت فاو بالای 60 سال است در زمینه تولید ماشین آلات سنگین فعالیت دارد و از محصولات تولیدی این شرکت می‌توان به کامیونت، کامیون‌های سبک و سنگین، کشنده، مینی بوس، اتوبوس‌های شهری و بیابانی، خودروهای وانت و سواری اشاره کرد. کامیونت فاو 6 تن یکی از انواع خودروهای نیمه سنگین این شرکت است که برای حمل بارهای داخل شهر و بین شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کامیونت فاو در ایران

محصولات فاو در بیش از 80 کشور دنیا به فروش میرسد و کشور ایران یکی از این 80 کشور محسوب می‌شود. سیبا موتور یکی از نمایندگی‌های شرکت فاو در ایران است که محصولاتی اعم از کامیون، کامیونت و کشنده‌های تک محور و جفت محور را به فروش می‌رساند.این مجموعه در سال 1392 توانست مقام برتر در بین تولید کنندگان خودروهای سنگین را از آن خود کند. گردآوری و پخش تجهیزات و قطعات یدکی از جمله خدمات بی نظیر این نمایندگی کشور برند فاو است.

مقایسه مشخصات فنی کامیونت ایسووز 6 تن و فاو 6 تن

از نظر وزن

وزن مجموع ناخالص فاو 6 تن و ایسوزو 6 تن 6 تن بوده و از نظر وزنی این دو کامیونت یکسان هستند.

نوع موتور

موتور کامیونت فاو 6 تن از نوع ISF 3.8S5154 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ و مجهز به توربوشارژر است در حالی که موتور کامیونت ایسوزو 6 تن از نوع 4 سیلندر خطی سوپاپ بالا و تزریق مستقیم است. قدرت موتور کامیونت فاو 6 تن 140 اسب بخار است در حالی که حداکثر قدرت موتور کامیونت ایسوزو 6 تن 150 اسب بخار می‌باشد.

جعبه دنده

جعبه دنده فاو 6 تن از نوع ZF6S500 6 دنده جلو و 1 دنده عقب بوده در حالی که ایسوزو 6 تن از جعبه دنده MYY-6S-دستی برخوردار است.

سیستم کلاچ

سیستم کلاچی که برای کامیونت فاو 6 تن به کار رفته است از نوع تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی با قطر 350 میلیمتر است و در مقابل سیستم کلاچی که برای ایسوزو 6 تن تعبیه شده است از نوع تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی کنترلگر هیدرولیک می‌باشد.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیقی که کامیونت فاو 6 تن به آن مجهز می‌باشد از نوع فنر تخت فولادی و کمک فنر هیدروتلسکوپی دو طرفه است در حالی که کامیونت ایسوزو 6 تن به فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدروتلسکوپی تجهیز شده است.

سیستم فرمان

سیستم فرمانی که برای کامیونت ایسوزو 6 تن و فاو 6 تن استفاده شده است از نوع فرمان ساچمه گردان-هیدرولیکی است و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

سیستم ترمز

سیستم ترمز جلو وعقب که برای ساخت کامیونت فاو 6 تن مصرف شده است از نوع کاسه ای-پنوماتیک است در حالی که سیستم ترمز به کار رفته در کامیونت ایسوزو 6 تن از نوع دیسکی-پنوماتیکی است. همچنین هر دو کامیونت فاو 6 تن و ایسوزو 6 تن مجهز به ترمز اگزوز هستند که نوعی ترمز کمکی برای این دو کامیونت محسوب می‌شود.

کابین

کابین کامیونت فاو 6 تن از نوع فلزی با سقف نرمال و تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ است و دارای عایق صوتی و حرارتی است. کابین کامیونت ایسوزو 6 تن مجهز به تورشن بار است که یکی از نقاط قوت کامیونت ایسووز 6 تن به حساب می‌آید.

امکانات و تجهیزات کامیونت فاو 6 تن و ایسووز 6 تن

از امکاناتی که برای کامیونت فاو 6 تن در نظر گرفته شده است می‌توان به گرمکن آینه‌های جانبی، کروز کنترل، امکان نصب دوربین عقب و امکان تبدیل صندلی‌ها به تختخواب اشاره کرد.دوربین دید عقب، سیستم صوتی (Radio, USB,AUX)، سیستم تهویه مطبوع با کمپرسور Valeo و شیشه بالابر برقی از امکانات در نظر گرفته شده برای کامیونت ایسووز 6 تن است. لازم به ذکر است که برای کامیونت ایسوزو 6 تن دید وسیعی برای راننده وجود دارد. همچنین در سوار و پیاده شدن کامیونت ایسوزو 6 تن راننده راحتی بسیاری را تجربه می‌کند و این یکی از نکات مثبت در مورد این کامیونت است.

امیدوارم با خواندن مطلب مقایسه کامیونت ایسوزو با فاو بتوانید بهترین خودرو را برای انجام فعالیت خود انتخاب نمایید. از همراهی شما سپاسگذاریم.