شرکت سیبا موتور یکی از شناخته شده ترین شرکت‌های خودروسازی و زیر مجموعه گروه بهمن است که محصولاتی مانند کشنده فاو تک محور، فاو جفت محور و کامیونت‌های فاو در ایران را روانه بازار کرده است.این شرکت از سال 83 تا 90 فعالیت‌های بازرگانی داشته و از سال 90 بخشی از سهام آن به تراکتورسازی تبریز فروخته شد و پس از آن در تبریز در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث شد.

شرکت سیبا موتور از سال 90 در زمینه تولید کامیون آغاز به فعالیت کرد و در سال 91 اولین کامیون فاو توسط این شرکت تولید شد.همچنین در سال 1392 عرضه و تولید کشنده‌هایی فاو به صورت تک محور و جفت محور شروع شد.کامیون و کشنده‌های فاو در ایران پیشرفت بسیار خوبی داشت و در مدت زمان اندکی توانست مورد استقبال بسیاری از کامیون‌داران قرار گیرد. البته نباید این نکته را نادیده گرفت که در آن زمان کامیون‌هایی از برندهای معروف مانند اسکانیا یا ولوو در ایران مونتاژ و تولید می‌شدند.

کابین کامیون‌های فاو در سال 97 بروز شد و در سال 98 با کابین جدید وارد بازار شدند. اما به دلیل وجود تحریم‌های موجود در کشور در اواخر سال 98 تا اوایل سال 1400 کامیون‌های فاو با تعداد اندک توسط شرکت سیبا موتور تولید شدند.ولی از اوایل سال 1400 تولید این کامیون‌ها دوباره از سر گرفته شد و در سال 1401 کشنده‌های تک محور و جفت محور، کمپرسی و کامیونت‌های فاو به صورت انبوه تولید شدند.

براساس آخرین گزارش به دست‌آمده از شرکت سیبا موتور در سال 1402 قرار است کامیون‌های فاو با به روزترین امکانات و قدرتمندترین موتور عرضه شوند و به خاطر اینکه با کیفیتی بالا تولید می‌شوند، انتظار می‌رود این محصولات بیشتر از قبل مورد محبوبیت قرار بگیرند.

شرکت سیبا موتور و کامیون فاو

این شرکت از ابتدا تا به الان با شرکت فاو همکاری داشته و این همکاری در قالب تولید تولید 5 کامیون در تناژ باری مختلف بوده است. پنج محصول کشنده تک محور و جفت محور 420، کامیونت فاو هشت تن و شش تن به همراه کمپرسی فاو 420 جزء محصولات همیشگی سیبا موتور هستند که قابلیت تولید دارند.این شرکت در ایران توانایی تولید 35 دستگاه کامیون نیمه سنگین و 20 دستگاه کامیون سنگین را دارد که این عدد براساس نیاز بازار قابل تولید هستند.

این شرکت دارای 250 عضور است که 160 نفر از این افراد در کارخانه و 90 نفر در دفتر مرکزی تهران مشغول به فعالیت و آماده ارائه خدمات پس از فروش می‌باشد.کامیون‌های فاو بیشتر میزان ایرانی‌سازی را در میان کامیون‌هایی که در کشور مونتاژ می‌شود را دارد.کابین این خودروهای پرطرفدار در قزوین و توسط مجموعه بهمن دیزل تولید می‌شود و سپس بر روی شاسی که ساخت ایران است سوار می‌شود.موتور و گیربکسی که برای این نوع کامیون‌ها به کار رفته است از کشور چین وارد می‌شود و در بخش کامیون استاندارد کشور آلمان و در بخش کامیونت استانداردهای موتور کامینز آمریکا را دارد.