تا چند وقت پیش خودروهای اروپایی مانند کشنده‌های ولوو و بنز تنها خودروهایی بودند که برای انجام فعالیت‌هایی مانند حمل بار از آنها استفاده می‌شد و بسیاری از افراد بر این باور بودند که خودروهای اروپایی نسبت به سایر خودروها از نظر کیفی بهتر هستند. باگذشت زمان و تولید کشنده دانگ فنگ kx480 توسط شرکت سایپادیزل ثابت شد که تنها خودروهای اروپایی نیستند که از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که بدانید که کشنده دانگ فنگ kx480 تنها کشنده محبوب این روزها نیست و کشنده فاو تک‌محور تولید شرکت سیبا موتور هم به‌واسطه عملکرد و کیفیت خوبی که دارد در زمره‌ی پرقدرت‌ترین کشنده چینی این روزها به شمار می‌رود.در این مقاله قصد داریم دو کشنده فاو تک محور و دانگ فنگ kx480 را از نظر مشخصات فنی، طراحی داخلی و قیمت مورد ارزیابی قرار دهیم.

معرفی کشنده فاو تک محور

کشنده فاو تک محور با برخورداری از وزن 7900 کیلوگرم، تجهیزات مناسب و موتوری قوی توانسته به گزینه ای مناسب برای جابه جایی بارهایی با وزن زیاد تبدیل شود. این کشنده که توسط شرکت سیبا موتور روانه صنعت حمل و نقل ایران شده است با بهره گیری از موتور 6 سیلندری، 420 اسب بخاری در میان سایر رقبای خود در بازار حمل و نقل به جایگاه ویژه ای دست پیدا کرده است.

معرفی کشنده دانگ فنگ Kx480

کشنده دانگ فنگ kx480 که طراحی و تولید آن توسط شرکت سایپا دیزل انجام گرفته است با برخورداری از قدرت موتور 480 اسب بخار و کارایی متفاوتی که دارد سهم عظیمی از صنعت خودروسازی کشور را به خود اختصاص داده است. برای اتاق این کشنده دو عدد تختخواب تجهیز شده است و با استفاده از فولادهایی با مقاومت بسیار بالا ساخته شده است که دوام و کیفیت کابین این خودرو را به طرز شگفت آوری بالا برده است.

مقایسه طراحی بدنه دانگ فنگ kx480 و فاو تک محور

هر دو کشنده دانگ فنگ kx480 از نظر طراحی بدنه و ظاهر شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند که از بین آنها به تعدادی از این شباهت‌ها اشاره خواهیم داشت.

  • شباهت در طراحی ظاهری کشنده
  • در محل قرارگیری چراغ‌ها
  • شباهت در جانمایی محل لوگو

با وجود تمامی شباهت‌هایی که بین کشنده دانگ فنگ Kx480 و فاو تک محور وجود دارد تفاوت‌هایی زیادی هم در ظاهر این دو کشنده وجود دارد که آنها را از یکدیگر متمایز کرده است و در قسمت زیر به برخی از این تفاوت‎ها اشاره خواهیم داشت.

  • ارتفاع کشنده دانگ فنگ Kx480 حدود 396 در حالی که ارتفاع کشنده تک محور فاو حدود 360 سانتی‌متر است.
  • آینه‌هایی که در قسمت بغل کشنده دانگ فنگ kx480 تعبیه شده اند فرم جذاب‌تری داشته و کاربرد منحصر به فردتری دارد.
  • چراغ‌های دانگ فنگ Kx480 هماهنگی بیشتری با ظاهر خودرو دارند.
  • همجنین طراحی دبنه جانبی دانگ فنگ kx480 با رخ خودرو انطباق بیشتری دارد.
  • پنجره‌ جانبی دانگ فنگ Kx480 نسبت به کشنده تک محور فاو دید بهتری را برای راننده فراهم می‌کند و این یکی از نکات مثبت برای این کشنده به حساب می‌آید.

تفاوت طراحی کابین کشنده دانگ فنگ kx480 و فاو تک محور

کابینی که برای کشنده دانگ فنگ Kx480 و تک‌محور فاو استفاده شده بسیار مجهزتر از سایر کشنده‌ها است که این موضوع علاوه بر اینکه بر عملکرد این دو خودرو تأثیر مثبتی دارد نهایت آسایش و راحتی را برای رانندگان فراهم می‌کند. اگر بخواهیم کابین این دو کشنده را با یکدیگر مقایسه کنیم باید گفت اتاق کشنده فاو شباهت زیادی به کابین کشنده‌های که دارد که در سال‌های قبل تولید شده‌اند؛ دارد اما کابین استفاده شده برای دانگ فنگ Kx480 مدرن‌تر بوده که مسلماً راحتی بیشتری را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

مقایسه مشخصات فنی دانگ فنگ kx480 و تک محور فاو

بدون شک مشخصات فنی اعم از قدرت موتور، حداکثر گشتاوری از مهمترین مسائلی هستند که برای خرید هر نوع خودروی سنگین باید به آن توجه نمود و کوچکترین تفاوت در آنها باعث می‌شود خودرو عملکرد کاملا متفاوت داشته باشد.هر دو این کشنده از لحاظ حداکثر ظرفیت محور جلو و عقب مشابه بوده اما کشنده دانگ فنگ kx480 از نظر قدرت موتور و میزان گشتاوری عملکرد بهتری دارد.
سایر مشخصات این دو کشنده به شرح زیر می‌باشد.

مشخصات فنی کشنده تک محور فاو کشنده دانگ فنگ kx480
وزن حداکثر وزن بار ناخالص خودرو:18000 کیلوگرم وزن مجموع ناخالص مجاز(g.v.w):45000
مدل موتور ca 4e39-2dm6ca، 4e42-2dm6 نوع: شش سیلندر خطی- 24 سوپاپ، توربوشارژ cummins(isz480-41)
قدرت موتور 420 اسب بخار 480 اسب بخار در 1900 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 1900 نیوتن متر 2321 نیوتن متر در 1200 دور در دقیقه
حداکثر ظرفیت محور عقب 13000 13000
سیستم تعلیق تعلیق جلو: فنر پارابولیک با موجگیر و کمک فنر، تعلیق عقب: فنر تخت فولادی با بازوی v شکل(سیستم فنر بادی بصورت پاشش) سیستم تعلیق جلو: فنر پارابولیک به همراه کمک فنر و میل موجگیر، سیستم تعلیق عقب: سیستم تعلیق بادی 4 بالشتک به همراه میل موجگیر
سیستم ترمز نوع: دو مدار مستقل تمام پنوماتیکی مجهز به abs+asr با برند wabco و ترمز دستی تریلر، ترمز اگزوز(خفه کن اگزوز)، ترمز موتور(روی سوپاپ ها) ترمزهای جلو و عقب دیسکی، دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب که با هوای فشرده کار میکند، سیستم ضد قفل ebs، کمپرسور باد دو سیلندر، ترمز توقف اضافی روی محورهای عقب از نوع فنری، تانک باد آلومینیومی، ترمز تریلی، ترمز پارکینگ
امکانات و آپشن ها کابین فلزی سقف بلند و تمام جوشکاری شده، با پوشش مخصوص ضد زنگ، دارای عایق صوتی و حرارتی، دارای جک بالابر هیدرولکی و برقی، دارای دو تختخواب و آفتابگیر، دارای سیستم تعلیق فنری، کپسول آتش نشانی نسل جدید دانگ فنگ مدل خوابدار دو تختخواب، سقف بلند کابین، فولادی تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ بالابر برقی اتاق، صندلی قابل تنظیم راننده، صندلی بادی شاگرد، سیستم تهویه مطوبع، شیشه شور و. برف پاک کن چند زمانه، بادگیرهای سقف و جانبی

بهترین زمانه برای خرید کشنده دانگ فنگ KX480 و فاو تک محور

قابل ذکر است که بدانید شرکت سایپا دیزل و سیبا موتور هر ساله محصولات خود را هم به صورت نقدی و هم به صورت اقساطی به فروش می‌رساند و علاقمندان می‌توانند با استفاده از شرایط فروش نقدی و اقساطی این محصولات را خریداری کنند.
لذا در صورتی که تمایل به خرید کشنده دانگ فنگ Kx480 و فاو تک محور دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و در این زمینه راهنمایی بخواهید.